24 augustus 2011

Copperstudies/koperstudies

kopergroen

De inspiratie voor deze kralen kwam van Karolen, die op haar weblog The Bead Blog voorbeelden liet zien van de combinatie kopergroen met zilverblad en stringerkrullen van CiM's Canyone de Chelly,de wat organische reactie van het zilverblad op het kopergroen vind ik zo prachtig dat ik daar ook mee aan het werk wilde gaan. Wel heb ik daar dan wat extra kleuren bij gepakt zoals ivoor en transparant groen.

Overigens ben ik er wel achter gekomen dat de oppervlakte van de kraal door het gebruik van zilverblad iets poreuzer is geworden en ik in dit geval wel iets dikkere stringers moet gebruiken om mee te "tekenen" omdat deze anders verzinken in de ondergrond.


I was inspired to make these beads by Karolen of The Bead Blog. She wrote a blogpost about using CiM's Canyon de Chelly, mentioning a combination of koppergreen, silverleaf and scrollwork using CdC. I thought the combination was so gorgious I simply had to try this out myself.
Ofcourse I also combined it with some other colours like ivory and transparent green.

I also noticed that by using silverleaf the surface of the bead becomes slightly porous so I need to use somewhat thicker stringers to make my "drawings" as otherwise it will sink into the subsurface.Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...