21 oktober 2012

Knutseldagje & Inspiratie: Jacky Cardy

imaginary-knutsels

Vandaag wordt een super creatieve dag dat weet ik zeker. Eén van mijn "kralenvriendinnetjes" komt namelijk op bezoek. De brander blijft uit en het glas in de kast, maar mijn eettafel komt wel vol te staan met papier, verf, lijm en wat we verder kunnen bedenken want we zijn van plan om de dag al knutselend en babbelend door te brengen. We gaan namelijk aan de slag met het boek "Drawing and painting imaginary animals" van Carla Sonheim.

Ik heb er zin in!

verFilz-jackyCardy
Voor Martine en ik  met schilderspullen aan de gang gingen zijn we op haar verzoek eerst nog even langs Meervilt! geweest. Daar zag ik het blad verFilzt Und zugeNäht liggen met daarin werk van Jacky Cardy. Ik ben helemaal weg van haar werk, de kleuren die ze gebruikt en de combinatie van vilt, fluweel en borduursels... om te smullen. En dat laatste heb ik een aantal jaar geleden dus ook al gedaan toen ik een 2-tal broches van haar gekocht heb.


creadag-20102012



En wat betreft de rest van de dag, geknutseld hebben we zeker en gezellig dat het was. Martine had voor ons allebei een klein canvasje meegenomen en ik heb de scheur-, plak- en schildermaterialen aangeleverd. En hoewel we "imaginary animals" zouden gaan schilderen, moet ik zeggen dat mijn beest verdacht veel op een varkentje lijkt... behalve de oren dan ;)Pin It

2 opmerkingen:

  1. Ik vond het heel leuk jullie even te zien bij Meervilt!

    Jullie schilderijtjes zijn heel erg gaaf geworden, tof zo'n knutseldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie schilderijtjes! Ik ben weg van die pauwachtige! Ja en hetvarkentje is ook een schatje. Is daar dan ook weer een techniek voor? Het ziet eruit als allerlei lagen en materialen over elkaar. Heel gaaf!
    En dat viltgebeuren van de bovenste foto is een heel mooie applicatie. Heb jij die gemaakt Marieke?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...