04 mei 2011

Vers uit de oven...

kilntreasures



Als je al wat langer met glas bezig bent dan weet je over het algemeen wel zo ongeveer wel wat je kunt verwachten. Je weet hoe de meeste glassoorten moet verwerken en welke je beter maar niet kunt combineren of je moet juist een bepaalde reactie willen. Maar als je nieuwe dingen uitprobeert dan is het altijd weer even afwachten of datgene dat je in je hoofd hebt ook daadwerkelijk de volgende dag in je oventje ligt te wachten.

Vanochtend stond ik dan ook te trappelen van ongeduld om mijn ovendeurtje open te doen, want ik ben met emaillepoeders aan het experimenteren en heb gisteren aqua emaillepoeder met donker ivoor gecombineerd en was benieuwd of dat een goede combi zou zijn of dat ik met modderkralen zou eindigen... de kleur van het emaille is iets donkerder uitgevallen dan ik verwacht had maar absoluut geen modder. Voordeel is dat daardoor het stringerwerk weer beter uitkomt. Helemaal blij met het resultaat en dus gaan wel lekker verder op deze weg :)

If you already have some lampwork-experiance, in general you know pretty much what to expect. You know how to handle most glass types and which types not combine unless you are looking for a certain reaction. But trying new things always results in wait and see wether what's in your mind actually awaits in your kiln the next day.

This morning I was very anctious to open my kilndoor to see the results, for I am experimenting with enamel powders and yesterday I've been using aqua enamel in combination with dark ivory and wondered if the combination would proof to be a good one or give me mud beads instead... the color of the enamel is slightly darker than I expected but absolutely no mud. It actually even suits the stringer work and makes it standout better than a lighter color would. So yes I'm happy with the result and absolutely will travel further on this road :)


Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...