14 mei 2011

Glastas - Glassholder

Als lid en moderator van het Glassbeads forum heb ik regelmatig forumbijeenkomsten. Op uitnodiging van Sandra mogen wij deze bijeenkomsten houden in Atelierruimte de Stiel, een atelierruimte gehuisvest in een prachtig verbouwde stal in en boerderij het brabantse land. Omdat wij dan elkaar dan ook regelmatig ook bepaalde technieken voordoen en het niet de bedoeling is dat we haar glasvoorraad gebruiken, nemen we daarvoor ons eigen glas mee. Maar hoe neem je nu toch die onhandige glasstaven en de benodigde gereedschappen mee?

Being a member and moderator of a dutch Glassbeads forum, means there are several Forum meetings througout the year hosted by Sandra in studio at workshopcenter Atelierruimte de Stiel, a workshopstudio housed in a beautifully converted barn and farmhouse in the south of the Netherlands. During these meetings we also share and demonstrate techniques. To do so we bring our own glass with us. But what's the best way to bring your glass rods and the necessary tools along?



Glastas


Jaren geleden heb ik ooit eens 2 breinaalden-tassen gemaakt en toen één van de andere forumleden haar glas in een vergelijkbare rol meenam, ging ook bij mij het lichtje branden.Omdat ik van recyclen houd, heb ik voor mijn tas een oude PTT-postzak gebruikt en de afwerking bewust een beetje rommelig gehouden. Als ik hem niet nodig heb hangt de tas aan haken in mijn atelier.

A few years ago I once made ​​two bags for my knittingneedles and when one of the other forum members used a similar bag to bring her glass, I thought this was a great idea. Because I like recycling, I used an old mailbag from the dutch postal service to make me a glassbag and deliberately left the finishing a bit messy. If not needed the bag is stored hanging on hooks in my studio.Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...