04 juni 2013

Groen(t)e vingers - 1e week juni

Langzaam maar zeker komen er in mijn tuin steeds meer bloemen in bloei, heerlijk om iedere dag even rustig te genieten en te kijken wat er nu weer bloeit of dat er al knoppen zichtbaar zijn.

tuin_04062013_02

In de border in de achtertuin staan de akeleien volop te bloeien. Net als een andere plant die ooit is komen aanwaaien, deze bloeit met schattige blauwe bloempjes. Hij heeft het net als de guldenroede erg naar zijn zin in mijn tuin, dus ik houdt hem flink in de gaten en trek regelmatig nieuwe planten weg want alles blijft er voor de rest geen ruimte meer over.


tuin_04062013_01

De Wisteria die ik bij de schuur heb geplant en vorig jaar voor het eerst bloeide staat nu ook weer op uitkomen. De fuchsia die ik aan de hoek van mijn atelier heb gehangen, zit vol knoppen en ook daar zijn de eerste klokjes te zien. En één van mijn oude getrouwen, de lichtroze geranium bloeit op diverse plekken in de tuin al weer volop.

tuin_04062013_03

De sla-planten, andijvie en bietjes beginnen nu ook te groeien en aan de zijkant van het huis hebben we de courgette- en pompoenplantjes uitgezet. De bonenplantjes hebben aan de zijkant van mijn atelier een plekje gekregen, niet echt het meest zonnige plekje en er staan ook gewoon nog andere planten voor, maar ik wist even niet waar ik ze anders kwijt moest. Uiteindelijk is het een oefenproject en ik ben dus benieuwd of ze het daar goed gaan doen.

Duidelijk is wel dat ik voor volgend jaar het stukje zijtuin dat vanaf het terras zichtbaar is moet voorzien van wat voorjaarsbloeiers. Want daar is nog maar weinig bloeiends te ontdekken nu ook de appelboom al zijn bloesem kwijt is.Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...