23 juni 2013

Kralenpraat - Holle kraal ketting

hanger-1000en1nacht


Als ik voor iemand een verjaardagskadootje wil maken, ga ik meestal eerst achter de brander zitten om met de ontvanger in gedachten kralen te maken. Dat heb ik nu eens niet gedaan maar ben voor de verandering eens gaan snuffelen in mijn voorraad. Deze ketting is het eindresultaat en eerlijk waar ik vind hem zelf zo leuk geworden dat ik hem het liefste zelf had gehouden. Het was dat ik simpelweg geen tijd meer had om nog iets anders te maken ;)

Ik roep altijd vrolijk dat ik geen sieradenmaker ben... sterker nog het proces om een ketting te "verzinnen" vind ik eigenlijk ontzettend lastig en tijdrovend. Het idiote is dat ik dat bij het branden van glaskralen dat gevoel helemaal niet heb. Ik kan rustig een uur of zelfs langer met een kraal bezig zijn, maar denk maar niet dat ik dat dan als tijdrovend ervaar. Het samenstellen van deze ketting ging echter als vanzelf en dat was dan ook een verfrissende ervaring.

glaspinnen

Ik begon met een holle kraal van transparant geel en wit filigraanglas en één van de beadpinnen die ik een tijdje terug gemaakt heb door stukjes koperdraad aan één zijde te voorzien van een kleine glaskraal. Al snel vond ik daar gele disc-kralen, een dotkraal en wat koperkleurige kralen bij en een geel geanodiseerde ring om het geheel aan op te hangen.

En laat ik nu bij mijn zoektocht naar een tang om de hanger in elkaar te zetten, in één van mijn bakken ook nog een stukje geel sarisilk tegenkomen in precies de juiste kleur, het heeft beslist zo moeten zijn want het lag niet in de doos waar ik dit normaal bewaar. Ooit heb ik namelijk een hele bos gerecycled sari-silk-ribbon gekocht, feitelijk zijn dit gewoon reststukjes van zijden sari-stoffen die aaneen genaaid zijn en die je kunt gebruiken van brei een haakprojecten. Ik heb ze alleen weer uit elkaar gehaald zodat ik ze voor andere doeleinden kan gebruiken.  Dit keer om er dus een ketting van te haken waarvan ik de uiteinden  aan de gele ring bevestigd heb.

De ontvangster vond de ketting niet alleen prachtig,  ze was ook zo ontzettend blij dat ik geen metalen sluitingen had gebruikt omdat ze daar absoluut niet tegen kon, laat ik dat nu niet eens geweten hebben. Haar reactie maakte het feit dat ik hem eigenlijk niet meer weg had wilde geven helemaal goed en ik hoop dan ook dat ze hem met veel plezier zal dragen.

Pin It

2 opmerkingen:

  1. Wat een unieke kralen! Hoe maak je zelf die kralen zo mooi? Tegenwoordig ben ik veel bezig met armbandjes maken, ik koop nu in bij Kralenhoekje. Maar zelf maken is toch ook wel een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Kamilla, excuus dat ik niet eerder reageerde. In de periode dat jij hem schreef had ik het veel te druk met mijn moeder. De kralen die ik gebruik maak ik zelf van glas. Ik heb in mijn achtertuin namelijk een atelier waar ik glasstaven omsmelt tot kralen. Ontzettend leuk om te doen en ik geef er ook af en toe workshops in, dus mocht je interesse hebben om het eens te leren, dan kun je natuurlijk altijd contact met me opnemen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...