02 juli 2013

Groen(t)e Vingers - 1e week juli

tuin_02072013_01

De jasmijn in mijn achtertuin staat te stralen alsof het een lieve lust is, hij is echt afgeladen met bloemen die een prachtig contrasteren met de volle en felroze geranium die er onder staat. Een lust voor het oog en dan heb ik het nog niet eens over de heerlijke geur die de lucht bezwangert. Regelmatig ben ik dan ook op mijn terras te vinden om zoveel mogelijk te genieten van het uitzicht.

tuin_02072013_02

In de zijtuin laat het kaasjeskruit zijn prachtige dieppaarse bloemen zien en krijgt het vingerhoedskruid regelmatig een bezoekje van de "buurthommels", zo grappig om te zien hoe die weer achteruit naar buiten wiebelen. De wederik staat nog steeds fantastisch te bloeien en ook de prunella's laten hun eerste paarse bloemetjes zien.

tuin_02072013_03

En we hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk beginnen de aalbessen rijp te worden zo hier en daar valt er dus ook al iets te snoepen. De wilde braam staat volop in bloei en hier en daar zijn al vruchtbeginselen te zien. Ook onze groentetuintje begint uit te dijen en ik gok dat het niet lang duurt voor we de eerste sla of andijvie uit eigen tuin kunnen eten.

tuin_02072013_04

Afgelopen weekend hebben de buxushaag in de voortuin en de diverse bollen die ik in de zijtuin heb staan een snoeibeurt gekregen. In de zijtuin bevindt zich nu dan ook een "kraamkamer" voor nieuwe buxusplantjes. Een deel van het snoeisel heb ik daar namelijk in de grond gestoken, een experiment dat mij in het verleden ook al een 2-tal buxusplanten opgeleverd heeft. Ik ben dan ook benieuwd of er ook nu een aantal zullen gaan wortelen.

Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...