18 juli 2013

Groen(t)e Vingers - 3e week juli

tuin_18072013_02

Ondanks dat ik vakantie heb, of misschien juist daardoor, ben ik afgelopen week vergeten een blogje over de tuin te maken. Nu dus maar even een update...

De jasmijn stond ook vorig week nog prachtig te bloeien maar inmiddels is hij zijn bloemen kwijt en heb ik hem ook deels teruggesnoeid. De geranium die er schuin voor staat  is ook helemaal ingezakt, vermoedelijk doordat hij nu hele dagen  in de zon staat. Normaal ben ik niet zo'n sproeier, maar gisteravond heb ik toch de tuinslang maar weer eens uitgerold.

Dat er in het achterstuk van de achtertuin nu lager niet zo veel te zien is wordt ruimschoots gecompenseerd door de blauwe clematis die er in de hoek bij mijn atelier in de heg en deels aan het dak hangt en nu volop bloeit met prachtige blauwpaarse kelkjes.

tuin_18072013_01

Eigenlijk is het nu zo dat nu de border in de zijtuin die op de rest van de tuin achterliep, inmiddels de show steelt met alles wat daar staat te bloeien. Een roosje, dat eigenlijk in beetje in de verdrukking is gekomen door de uitdijende buxus, heeft toch kans gezien om zich "onder zijn rokken" vandaan te werken en laat haar prachtige roosjes zien. De vaste lavatera, het kaasjekruit, de stokroos en de wederik staan ook volop te bloeien. De Vlinderstruik en de monarda laat nog even op zich wachten, maar de adderwortel heeft zijn verlegenheid overwonnen en laat nu ook boven de bladeren de eerste aren zien.


tuin_18072013_03

Inmiddels is de eerste andijvie van eigen tuin geconsumeerd, zijn de bietjes bijna rijp en zien we al wat minicourgettes en een piepklein pompoentje verschijnen. Ook op groentegebied loopt onze tuin wat achter aangezien mijn vader inmiddels van zijn groentetuin al behoorlijke courgettes heeft gehaald en gelukkig ook met ons gedeeld. Maar we roeien met de riemen die we hebben en ik geloof vast dat we over een tijdje ook courgettes  uit eigen tuin kunnen eten :)


Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...