22 september 2014

Spinnen

Naast het weven heb ik dit voorjaar ook weer eens achter mijn spinnewiel gezeten, dat was al weer een hele tijd geleden. Gelukkig is het net als fietsen... verleren doe je het niet.

Nu was het wel zo dat ik ooit heb leren spinnen met een vuile vacht. Dat wilde ik anders want die vette vieze vingers, ik vind het maar niets. Dit keer heb ik de vacht eerst dus maar eens gewassen en toen gekaard op de kaardmolen die mijn schoonzusje nog had. Het was in eerste instantie even wennen, maar toch had ik het redelijk snel onder de knie en wat is het fijn om met gewassen wol te spinnen... zo heerlijk zacht!

Natuurlijk ben ik daarna ook diverse dingen uit gaan proberen. Zo had ik van mijn schoonzusje een deel grijze vacht meegekregen, die heb ik na het wassen en kaarden gemengd met een aantal zakjes Merinowol die ik nog had liggen van het vilten. Het resultaat was een mooie gemeleerde wol.

spinnen

De wol heb ik daarna gebruikt om voor één van mijn poppen een trui en sokjes te breien. Een patroon had ik niet maar ja dat had ik ook eigenlijk niet nodig, want na alle truien en sokken die ik inmiddels gebreid heb was die ervaring genoeg ;)

breien

Ik zou ook nog graag eens het spinnen van "art-yarns" onder de knie krijgen, maar mijn eerste probeersels op dat gebied waren nog niet zo succesvol. Voorlopig houd ik het dus maar bij simpel.

Warme groet,
MariekePin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...