21 september 2014

Over poppenschoenen enzo...

Niet op je sokken naar buiten... roep ik vaak tegen mijn zoon. Dat ik dus mijn poppenkinderen op kousenvoeten door het bos laat struinen is beslist geen goed voorbeeld.



designing dollshoes




Daar lag duidelijk een taak en daar ben ik vandaag maar eens mee aan de slag gegaan. Meten, tekenen en uitproberen... het eerste paar schoenen was toch niet helemaal je van het. Dus tekeningen maar weer aanpassen, hier wat lager en daar wat meer ruimte... ik ben er nog niet, maar het begin is er.



Needlefelting a new dollhead




En dan is er ook nog weer een nieuw poppenhoofd dat het levenslicht wil zien, het kopje wordt eerst van naaldvilt gemaakt en pas later voorzien van poppentricot. Om toch al vast een beeld te krijgen hoe dat er dan uit ziet, span ik er tussendoor steeds een lapje tricot over. Het is flink prikken en het is daarom ook van belang om regelmatig even rust te nemen. Kortom een prima combi met het maken van de schoentjes.



Het kopje is overigens een stuk kleiner dan dat van Saartje en Thijmen, maar weer net iets groter dan dat van de knuffelkabouters en de drie andere popjes die ik in de maak heb. Kortom ik zit blijkbaar nog midden in het proces om een voor mij werkende "standaard" te vinden.



Fijne zondag verder!

MariekePin It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...